Reka bentuk korporat
2. Reka bentuk korporat wujud apabila terdapat keselarasan dari segi stail, warna rekaan dalam semua bentuk persembahan organisasi dan bertujuan untuk memperjelaskan identiti badan tertentu.
3. Reka bentuk korporat merangkumi prinsip asas visual yang melambangkan organisasi dan produk atau perkhidmatannya.
4. Rekaannya meliputi semua bahan, dokumen, kepala surat, kad perniagaan, invois, kemeja T, diari, kalendar, kenderaan syarikat, pen, risalah, buku nota dan semua peralatan menggunakan identiti iaitu logo, skima warna dan rekaan yang sama.
contoh-contoh reka bentuk korporat
sampul surat, kepala surat dan kad perniagaan
kemeja T, CD, kalendar, kereta dll menggunakan logo dan skima warna yang sama
kepala surat, kad perniagaan, sampul surat, CD menggunakan skima warna merah jambu
kenderaan syarikat menggunakan logo dan skima warna merah dan putih
risalah, kad perniagaan
kepala surat, kad perniagaan, sampul surat
kemeja atau baju korporat
kepala surat, kad perniagaan, sampul surat, buku nota, fail
kepala surat, kad perniagaan, sampul surat, logo dan skima warna sama
risalah, kepala surat, kad perniagaan, sampul surat dll menggunakan imej yang sama
Sangat membantu...t.kasih
BalasPadamADA DESIGN BARU TAK?
BalasPadamSangat membantu.terima kasih
BalasPadam